maandag 20 november 2017

Rit via A1A naar West Palm Beach

Hoi, vandaag voor ons doen erg lang in bed gelegen...gisteren toch een enerverende dag gehad in Homestead. Dus rustig aan wakker worden en de dag opstarten. Vandaag is Rita jarig en de felicitaties kwamen via social media binnen...ook hebben we nog ff via facetime contact gehad met ons thuisfront. Toch erg makkelijk zo veraf en toch erg dichtbij....we kunnen niet meer zonder al die technische hoogstandjes.

Tegen een uur of twaalf zijn we op pad gegaan. Daarvoor nog even bij de receptie langs gegaan om te vragen of we morgen iets later uit mogen checken. Normaal moet dat uiterlijk om 11.00 gebeuren maar we krijgen de tijd tot 13.00. Dat scheelt , onze vlucht naar Aruba gaat om 17.35. We moeten nog een uurtje rijden naar het vliegveld en dan eerst de auto weer bij Alamo inleveren. Zal me benieuwen hoeveel mijl we nu hebben gereden. Had het niet bijgehouden...het bonnetje zal het morgen wel uitwijzen. Wel weet is dat er nog weer $ 20 aan benzine is getankt....ik schat zo dat we nu ongeveer $ 125 deze weken daaraan hebben uitgegeven. Een schijntje voor al die mijlen denk ik.

Maar goed de dag van vandaag/vanmiddag. We wilden nog even naar de Mall in West Palm Beach maar niet via de snel-tol weg maar lekker via de kustweg A1A. Dit is een mooie weg , waar je niet al te hard mag rijden. Je ziet regelmatig mooie huizen waarvan wij alleen maar kunnen dromen. Veelal ook prachtige boten daarbij. Ook kom je regelmatig een leuke auto tegen een Ferrari en Rolls Royce was vandaag geen uitzondering.

We hebben onderweg nog wat pauzes ingelast en zo kwamen we in Pompano Beach aan en hebben daar weer ff op het strand gelopen....Rita moest daarna haar voeten nog ff weer van het zand ontdoen. Ook hebben we nog een poosje op de pier van Deerfield Beach gestaan, daar werd gevist en het ging er fanatiek aan toe. Er bleken Jacks te zitten ( Crevalle Jack)...deze vissen jagen in groepen en komen soms aan de oppervlakte...ze zijn erg snel en agressief ...als je dan een blinker voor de neus gooit heb je snel kans dat ze erop grijpen...ik verwijs hierbij maar ff naar het filmpje......het zijn overigens wel slimme vissen..bij een aanbeet hebben ze snel de neiging om onder de pier te duiken...geheid dat je ze dan kwijt bent...Rita vond het maar zielig....

Na nog wat andere korte stopjes zijn we uiteindelijk richting West Palm Beach gereden. Daar in de Mall nog een broodje bij de Subway gehaald en gedeeld....tegen de avond nog even goed uit eten vanwege Rita haar verjaardag. In de Mall nog iets kleins gekocht voor onze kleindochter Isa...moeten nu echt ophouden want we gaan anders problemen krijgen met onze bagage.

Tegen 18.00 zijn we uit West Palm Beach weg gegaan en via de Tolweg weer richting Weston gereden. Het was erg druk onderweg en regelmatig was het opletten en stil staan. Tis heel bijzonder dat je zowel links en rechts mag inhalen. Ook mag je hier met de telefoon aan je oor zitten...raar land...Tegen 19.30 waren we weer in Weston ...toen moesten we nog een keuze maken waar we gingen eten...de keuze via uiteindelijk op La Torretta een Italiaans restaurant. Rita wilde geen pizza...we kozen voor medaillons, Piccatta en Portobella....daar kregen we een salade, spagetti en brood. Ook had ik nog extra knoflookbrood besteld.....het was in een woord geweldig goed...we hebben zelfs nog een dessert genomen. Keuze viel op Tiramisu...op aanraden van de ober hebben we die gedeeld...een zeer goed advies...2 capuchino's om de boel nog wel te spoelen en we waren klaar...met tip $ 90 dollar...maar dit is zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Nu ff uitbuiken en bezig om de koffers in te richten...zoals het nu lijkt blijken we net binnen de 23 kilo te zitten...wel nog veel in de handbagage ...morgen maar zien wat American Airlines ervan vind.

Volgende verslag zal vermoedelijk vanaf Aruba komen....we hebben er nu al weer veel zin in!!

Ayo!!!

1. Goede reis verder en koop nog maar een koffer erbij met black friday voor de deur.��

2. Wij zijn stille genieters
    Maar we genieten van jullie avonturen en zien er heel veel van ons zelf in terug
    Goede reis naar Aruba en ook vandaar geweeon door gaan met schrijven