zaterdag 25 november 2017

Inktvis en Murene op Malmok

Hoi, vandaag zijn we naar Malmok gegaan om te gaan snorkelen. Daar aangekomen even een plekje moeten zoeken want alle cabana's waren bezet. Toch nog een plekje gevonden waar we eventueel gebruik konden maken van de schaduw. Want zon is wel leuk maar je moet er niet al te lang in willen zitten. We hebben onze geweldige snorkelsets weer opgezet en gekeken of er nog iets onder ons te zien was. Ik zag al snel een trunkfish...een nog vrij grote....Rita had hem niet opgemerkt....verder weer het kleine spul en het was wel ff leuk om daar naar te kijken.


Al zwemmende kwam ik in de buurt van een Arubaan die aangaf dat hij een inktvis ging pakken en dat dit misschien ook wel leuk was om te filmen....dus ik de GoPro in de aanslag en hij met een ijzeren haak naar beneden. Ik kon het niet af knipogen en hij had hem te pakken....gelijk de inkt eruit gedrukt...en hoppa in een zak gedaan. Hij gaf aan dat deze door hem gegeten zou worden...ik heb er mooie beelden van kunnen maken.



Verder hebben we veel liggen zonnen en een beetje snorkelen. In het water trof ik weer iemand aan die aangaf dat hij een grote vis had gezien....alleen hij kon mij de Nederlandse naam niet duidelijk maken .....ik heb nog wat gekeken maar kon niets ontdekken. Enige tijd later zag ik hem met een katrol met visdraad aan de kant staan en terwijl ik ter hoogte van hem was zag ik dat hij iets aan het inhalen was. Ik zag dat hij een murene had gevangen...alleen ik lag in het water en kon er verder geen beelden van maken.




Dus toch maar snel naar de kant gegaan en hem even opgezocht...hij bleek inderdaad een murene te hebben gevangen....zag mijn foto toestel en gaf aan mij op de foto te willen zetten. Hij bewoog nog in de emmer en ik was niet zo happig.....murene moet je niet onderschatten...maar hij bleef aandringen en heeft twee foto's van me gemaakt...zijn mooi gelukt. Kreeg van Edna later via FB nog wel de waarschuwing dat dit een gevaarlijk zeemonster is.....kan giftig zijn en in staat tot erge beetwonden.



We hebben iets meer dan twee uren doorgebracht op Malmok en daarna weer richting huis gegaan.

Vanavond zijn we naar Cafe Rembrandt gegaan en daar uitgebreid met onze vriend Hans gesproken, ook hebben we daar weer goed gegeten. We hebben daarna nog een korte wandeling gemaakt bij de High Rise....want dat is wel ff zo lekker de volle buik wat aftrainen.....

Het was vandaag verder een bijzondere dag...veel beleefd...een topdag dus ! mogen er maar vele volgen...

Ayo  !!


1 opmerking:

  1. Brrr enge vis dus. Maar je staat er toch mooi mee op de foto.Wat weer een heerlijke vakantie dag hadden jullie. leuke foto's . We genieten mee.

    BeantwoordenVerwijderen