woensdag 22 november 2017

Aruba

Hoi, we zijn er !!!...wat is het weer fijn om op Aruba te zijn. Vanavond om 21.10 zette de kist van American Airlines de banden aan de grond op ons zo geliefde eiland.

De dag van vandaag begon erg laat op gang te komen, we hebben lang uitgeslapen en ruim de tijd genomen om de koffers nog maar eens te herpakken en te wegen...met wat kunst en vliegwerk wisten we het zo voor elkaar te krijgen dat er in elk zo'n beetje 23 kilo zat. De overige bagage hebben we mooi in de rug tassen weten op te bergen. Degene die ik heb zat al op meer dan tien kilo...maar goed dat zal wel mee mogen toch?...

We hebben nadat we ons opgefrist hadden, wat gedronken en een donut als ontbijt hadden gegeten nog wat gewatsapped met Hilly ...zij komt samen met Marco op 2 december aanstaande hier op Aruba ook vakantie vieren....zij hebben er ook weer heel veel zin in.... ik heb verder nog even gebeld met Nederland om te horen hoe het met onze Sissy in het pension gaat?..dat blijkt goed te zijn...ze verdraagt de andere katten om haar heen en ze weet zelfs via het kattenluikje de weg naar het buitenverblijf te vinden.....klinkt dus goed!!...toch wel fijn om af en toe even op de hoogte te zijn.

We hebben voordat we uit gingen checken nog ff een Starbucks momentje genomen en ons favoriete koffie gedronken....Rita met Peppermint, en ik een Caramel Brulee Latte.....grote caloriebommen maar we heel erg lekker. Iets na enen hebben we de auto ingepakt en ons richting de receptie begeven om uit te checken. Alles was prima maar ik kreeg nog we iets van 30 dollar om de oren vanwege de extra snelheid welke ik was aangegaan. Met de gratis kon ik niet uit de voeten.....



De rit naar het vliegveld duurde in zijn totaliteit nog net geen uur en ik kon het doordat ik nog voor 5 dollar getankt had mooi met de benzine tot aan de carrental redden. Alles was in orde bevonden en ik kreeg mijn nul bonnetje retour....de afgelopen weken toch nog 1850 mijlen gereden.....mooie score voor twee weekjes. Daarna zijn we op pad gegaan naar de incheckbalies van American Airlines. Daar werden we geholpen door een dame die ons wat wegwijs maakte in het uitdraaien voor labels voor de koffers en de boarding passen. Voor onze twee koffers moest nog wel even 50 dollar worden betaald. Maar dat kwam niet geheel als een verrassing....ik had dat namelijk nog op hun site gelezen.....wat minder leuk was dat we niet bij elkaar zaten ik had stoel 12 D en Rita stoel 17 C....en dat kon niet zo worden veranderd.....het zij zo....wel de suggestie gehad het bij de gate te proberen.


De controle verliep verder prima...we kregen beide een speciale kaart en mochten onze schoenen aanhouden....beiden dachten we dat we een extra controle kregen....maar we rolden er zo doorheen...geen totale scan...maar alleen de tassen door de scan en de laptop uit de tas. Daarna nog ff via de taxfree 2 sloffen Marlboro voor Rita voor 74 dollar was ze klaar...kan die de eerste week ook weer voorruit.



Bij de gate nog geprobeerd om naast elkaar geplaatst te worden ..dat lukte vrij aardig 17 a en 17 c , de dame van 17 b wilde wel op stoel c zitten..dus we hadden het uiteindelijk to h weer voor elkaar. De vlucht verliep voorspoedig en we waren blij dat we geland waren. Alain de achterbuurman heeft ons opgepikt en we zijn nog even voordat we naar het huis gingen aangegaan bij de winkel voor de eerste snelle levensbehoeften....nog bij Arucamba en patatje...en daarna naar huis......


Bed opgemaakt....ff douchen en naar bed...vakantie op Aruba is begonnen...!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten